Garantijas pamatnoteikumi
Kādā termiņa jāvēršas par neatbilstošu preci?
Patērētājs ir tiesīgs pieteikt prasījumu par preces vai pakalpojuma neatbilstību divu gadu laikā no dienas, kad pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nodevis un patērētājs pieņēmis attiecīgo preci/lietu, vai arī, ja precei dota garantija – visā garantijā norādītajā termiņā. Garantijas termiņš nedrīkstētu būt īsāks par diviem gadiem (izņemot, ja īsākā termiņā tiek solīti citi patērētājam būtiski labumi vai kādai detaļai parasti raksturīga ātrāka nolietošanās). Garantija nevar saīsināt likumīgo prasījuma pieteikšanas termiņu.
Cik ātri iekārta tiks salabota?
Nemainīgi tiecamies nodrošināt teicamu klientu servisu un pakalpojumu kvalitāti, lai radītu pozitīvas emocijas pat tad, ja nācies saskarties ar tehniskām problēmām. Remontu veicam iespējami īsā laikā, nepārsniedzot 15 darba dienas. Ja nepieciešams pasūtīt rezerves daļas no ražotājfirmām, mēs noteikti informēsim par remonta termiņa pagarināšanas nepieciešamību. Retos gadījumos, ja remonts prasa īpaši sarežģītu risinājumu, iekārtu nosūtīsim uz citas ES valsts servisu.
Kur varu nodot iekārtu remontam?
Iekārtu remontam var nodot mūsu servisa centra: XXX iela XXX.
Mēs iesākam doties uz norādīto servisa centru (līdzi ņemot pirkumu apliecinošu dokumentu un garantijas talonu) – rekomendējam kā visātrāko preces bojājuma novēršanas variantu.
Kādos gadījumos garantijas remontu man var atteikt?
Bezmaksas garantijas remonts netiek nodrošināts, ja iekārtas bojājums radies ražotāju noteikumiem neatbilstošas ekspluatācijas rezultātā, piemēram, mehāniski bojājumi, mitruma ietekme, ražotāju neapstiprinātu programmnodrošinājuma instalēšana un citu defektu novēršana, kas neietilpst ražotāja garantijas remonta ietvaros un ir radusies lietotāja vainas dēļ.
Garantijas noteikumi
1. Visām tvlbaltic.lv interneta veikalā pirktajām precēm ir ražotāja garantija.
2. Ražotāja garantijas nosacījumi ir spēkā, ja Tu vari uzrādīt:
- pirkumu apliecinošu dokumentu (čeks, pavadzīme);
- garantijas talons;
- ražotāja vai izplatītāja garantijas karti (gadījumā, ja ražotājs vai izplatītājs tādu ir ietvēris preces komplektācijā);
3. Ražotāja noteiktais garantijas termiņš dažādām precēm ir atšķirīgs, tas var būt līdz pieciem gadiem. Informāciju par ražotāja garantijas termiņu Tevis izvēlētajai precei meklē preces aprakstā vai jautā tvlbaltic.lv klientu konsultantam.
4. Likumiskās garantijas ietvaros, patērētājs ir tiesīgs 24 mēnešu laikā no pirkuma brīža iesniegt prasību par preces neatbilstību līguma noteikumiem. Pretenzijas pieteikšanas tiesības ir spēkā, ja prece tika izmantota tikai tam paredzētājam mērķim un tikai mājsaimniecībā.
5. Juridiskām personām, kas nav Patērētājs, tiek nodrošināta tikai Ražotāja noteiktā garantija.
6. Pirms preces nodošanas remontā parūpējies par datu drošību. Garantijas servisa centri negarantē datu saglabāšanu, tāpēc nodrošinies ar datu rezerves kopijām.
7. Gadījumā, kad garantijas apkalpošana nav spēkā, bet klients atsakās no maksas remonta, tad klientam ir jāsedz diagnostikas izmaksas, un klients saņem Servisa centra slēdzienu par konstatētajiem bojājumiem. Ja klients piekrīt maksas remontam, tad diagnostikas izmaksas nav jāsedz.
Garantijas nosacījumi nav attiecināmi uz preces papildus piederumiem (aksesuāriem)!
Iekārtu akumulātori, strāvas (barošanas) adapteri, dzesēšanas sistēmas, kā arī komplektā pievienotie aksesuāri - austiņas, tālvadības pultis, vadi datu pārnešanai (USB), uzlādes iekārtas, utt. Kuriem rodās dabisks nolietojums ekspluatācijas laikā, ir ierobežota garantija 6 mēneši vai garantiju kas ir notikusi pa konkrētiem ekspluatācijas cikliem.
Ražotāja garantijas nosacījumi nav spēkā, ja:
1. Bojājumiem, kas radušies pircēja, lietotāja vainas dēļ (piemēram- saskrāpētas, salauztas konstrukcijas, saplaisājis ekrāns, ieliets ūdens tam neparedzētajās vietās, nepareiziem līdzekļiem kopta prece, ja precē ir atrasti nepiederoši priekšmeti, ir pieļauta kukaiņu iekļūšana izstrādājumu iekšienē vai kādas citas pēdas, kas liecina par nepareizu preces ekspluatāciju);
2. Precei ir garantijas plombu, sērijas numuru bojājumi;
3. Prece nav lietota tai paredzētajām vajadzībām un nav ekspluatēta tā, kā tas ir norādīts lietošanas instrukcijā;
4. Ja bojājums būs radies barojošā sprieguma, telekomunikāciju, kabeļu tīklu neatbilstībai ražotāja noteiktajiem standartiem, strauju temperatūras svārstību dēļ, kā arī citu sadzīves un ārējo faktoru dēļ (kvēpi, dūmi, putekļi, mitrums, triecieni, skrāpējumi);
5. Ja izstrādājumā redzamas nekvalificēta remonta pēdas;
6. Dabiska elementu nolietojuma gadījumos;
7. Ja esi izmantojis nestandarta barošanas blokus, piederumus un rezerves daļas, kā arī izejmateriālus, ko ražotājs nav sertificējis lietošanai ar noteikto preci, un ja tas būs izraisījis šīs prece bojājumus;
8. Izmantosi preci ražošanas vai profesionāliem mērķiem (ja konkrētā prece nav paredzēta šādiem nolūkiem);
9. Garantija nedarbojas, ja radušies bojājumi nepareizas transportēšanas rezultātā.
Garantijas nosacījumi nav attiecināmi uz preces papildus piederumiem (aksesuāriem)!
Iekārtu akumulātori, strāvas (barošanas) adapteri, dzesēšanas sistēmas, kā arī komplektā pievienotie aksesuāri - austiņas, tālvadības pultis, vadi datu pārnešanai (USB), uzlādes iekārtas, utt. Kuriem rodās dabisks nolietojums ekspluatācijas laikā, ir ierobežota garantija 6 mēneši vai garantiju kas ir notikusi pa konkrētiem ekspluatācijas cikliem.
Kā atgriezt pirkumu?
1. Lūdzu, informējiet mūs par savu lēmumu atteikties no pirkuma. Precīzi to formulējot, un nosūtot elektronisko vēstuli.
2. Iespēju robežas mēs lūdzam Jūs atgriezt preci oriģināla iepakojumā un pilna komplektācija.
3. Pievienojiet pirkuma apliecinošu dokumentu.
4. Aizpildiet atgriešanas veidlapu un pievienojiet pirkuma dokumentiem.
5. Nogādājiet pirkumu mums uz biroju vai nosūtiet pa pastu uz adresi XXX iela XXX, Rīga, Latvija, LV-XXXX
6. Kad prece tiks pārbaudīta, mēs atgriezīsim Jums naudu.
Atteikuma tiesības
1. Tu vari izmantot atteikuma tiesības un atgriezt preci 14 kalendāra dienu laikā no brīža kad esi ieguvis preces valdījumā, neminot atgriešanas iemeslu.
2. Lai izmantotu atteikuma tiesības, Tev ar nepārprotamu paziņojumu, izmantojot tvlbaltic.lv ievietotās veidlapas par atteikuma tiesību izmantošanu paraugu (piemēram, pa pastu nosūtītu vēstuli vai e-pastu) ir jāinformē SIA TVL Baltic, juridiskā adrese: Imantas 4. līnija 4B, LV-1083, Rīga, telefons: +371 XXXXXXXX, e-pasts: info@tvlbaltic.lv par lēmumu atteikties no pirkuma. Lai atteikuma tiesību termiņš būtu ievērots pietiek, ja savu paziņojumu par atteikumu tiesību izmantošanu nosūtīsi pirms atteikuma tiesību termiņa beigām.
3. Atteikuma tiesību izmantošana beigsies pēc 14 dienām, sākot no dienas, kad Tu esi ieguvis vai trešā persona, kas nav pārvadātājs un ko Tu esi norādījis, ir ieguvusi preces valdījumā. Lai izvairītos no pārpratumiem, preces saņemšanas brīdī pārliecinies vai tā pilnībā atbilst pasūtītajai – ražotājs, modelis, krāsa, izmērs un citi būtiski parametri.
4. Ja Tu atteiksies no šī līguma, SIA TVL Baltic atmaksās visus no Tevis konkrētā distances līguma ietvaros saņemtos maksājumus, tostarp piegādes izmaksas (izņemot papildu izmaksas, kas radušās tādēļ, ka jūs esat izvēlējies piegādes veidu, kas nav mūsu piedāvātais vislētākais standarta piegādes veids), ne vēlāk kā 14 dienu laikā no dienas, kad SIA TVL Baltic tika informēts par Tavu lēmumu atteikties no šī līguma. SIA TVL Baltic var aizturēt naudas atmaksājumu līdz brīdim, kad SIA TVL Baltic būs saņēmis patērētāja nosūtītās, atgrieztās preces.
5. Izmantojot atteikuma tiesības Tev būs jāsedz preces atpakaļatdošanas tiešās izmaksas, izņemot gadījumus, kad SIA TVL Baltic ir piekritis segt šīs izmaksas. Maksimālās preces atgriešanas izmaksas varētu būt aptuveni 20 EUR (atkarībā no preces tipa un svara) vai saskaņā ar Latvijas Pasta vai cita kurjeru pakalpojumu sniedzēja norādītājām izmaksām.
6. Atceries, izsūtot preci Tev jānodrošina tās iepakojums tāds, lai transportējot precei nevarētu rasties bojājums. Lai, izvairītos no pārpratumiem, mēs iesakām preci nosūtot atpakaļ to arī apdrošināt, pretējā gadījumā par preces bojājumiem atbildību uzņemies Tu.
7. Ja vēlies izmantot atteikuma tiesības atceries, ka Tu esi atbildīgs tikai par preču vērtības samazināšanos, ja preces izmantotas nevis tāpēc, lai konstatētu šo preču veidu, īpašības un darbību, bet citos nolūkos. Tāpēc ņem vērā, ka atteikuma tiesību izmantošanas termiņā Tev ir tiesības preci lietot tiktāl, cik tas nepieciešams preces pārbaudei (tikpat lielā mērā, cik to varētu izdarīt pirms preces iegādes parastajā veikalā). Izmantojot atteikuma tiesības, Tu esi atbildīgs par preces lietošanu, kas pārsniedz preces pārbaudes nolūkam paredzēto, par tādu preces lietošanu atteikuma tiesību izmantošanas termiņā, kas nav savienojama ar labas ticības principu, kā arī par preces vērtības, kvalitātes un drošuma samazināšanos.
8. Juridiskām personām, kas nav Patērētājs, nav iespējas atgriezt preci 14 dienu laikā.
SIA TVL Baltic vērš uzmanību uz to, ka konstatējot atpakaļ atdotās preces vērtības zudumu, var vērsties tiesā ar prasības pieteikumu pret Patērētāju par SIA TVL Baltic radīto zaudējumu segšanu, kas radušies Patērētāja rīcības rezultātā.
Kāda gadījuma tu nevari izmantot atteikuma tiesības?
Ministru kabineta 2014.gada 20.maija noteikumi Nr.255 “Noteikumi par distances līgumu” 22.punkts nosaka ka, patērētājs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja:
1. Preces vai pakalpojuma cena ir atkarīga no finanšu tirgus svārstībām, kuras pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs nevar kontrolēt un kuras var rasties atteikuma tiesību termiņā;
2. Prece tiek izgatavota pēc patērētāja norādījumiem vai ja prece ir nepārprotami personalizēta (Piemēram: datoram, portatīvajam datoram vai planšetdatoram veikta operētājsistēmas instalācija un aktivizācija);
3. Prece ātri bojājas vai tai drīz beidzas derīguma termiņš;
4. Patērētājs ir atvēris iepakojumu precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ (tādām precēm, kā el.zobu birste, epilators, el.bārdas skuveklis, bārdas/matu trimmeris, el.matu griežamā mašīna, matu taisnotāji, manikīra un pedīkīra piederumi, apakšveļa, zeķes un zeķubikses, smaržas, kosmētikas līdzekļus, ausīs ieliekamās audio austiņas, krūts piena sūknīšus, biotualetes, sadzīves ķīmijas produktus un citas tamlīdzīga rakstura preces,);
5. Prece tās īpašību dēļ pēc piegādes ir neatgriezeniski sajaukusies ar citām lietām;
6. Ja Tu esi izsaucis veikt steidzamus remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus, tad atteikuma tiesības ir piemērojamas tikai papildu pakalpojumiem vai precēm, kas nav nepieciešamās rezerves daļas, lai veiktu paredzētos remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus;
7. Patērētājs ir atvēris audioierakstu vai videoierakstu, vai datorprogrammu iepakojumu;
8. Līgums noslēgts par digitālā satura piegādi, kas netiek piegādāts pastāvīgā datu nesējā, ja digitālā satura piegāde ir uzsākta ar patērētāja iepriekš skaidri paustu piekrišanu un apliecinājumu par atteikuma tiesību zaudēšanu.
Strīdu risināšana
Sūdzību par preču pieejamību vai kvalitāti lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz elektroniska pasta adresi info@tvlbaltic.lv vai rakstveida, nosūtot uz adresi SIA TVL Baltic, XXX iela XXX, Rīga, Latvija, LV-XXXX. Sūdzība tiks izskatīta 7 darba dienu laikā no sūdzības saņemšanas dienās, atbildi nosūtot uz sūdzībā norādīto saziņas adresi.
Ja sūdzība tiks atzīta par nepamatotu un Jūs sūdzības atzīšanai par nepamatotu nepiekritīsiet, Jums ir tiesības izmantot normatīvajos aktos noteiktās alternatīvo strīdu risināšanas iespējas, iesniedzot preces pārdevējam rakstveida iesniegumu par ārpustiesas strīda risināšanu, norādot:
- Vārdu, uzvārdu, kontaktinformāciju;
- Iesnieguma iesniegšanas datumu;
- Strīda būtību, prasījums un to pamatojumu.
Informācija par ārpustiesas strīdu risināšanas iespējam un ārpustiesas strīdu risinātājiem:
http://www.ptac.gov.lv/lv/content/stridu-risinasanas-process
http://www.ptac.gov.lv/lv/content/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=LV